niedziela, 13 stycznia 2013

Brownie z masą serową

tym razem na weekend proponuję prosty czekoladowy przepis. Ciasta typu Brawnie są mokre mocno czekoladowe i bardzo smaczne. Do tego nie jest ono trudne do wykonania. Dodatkiem do ciasta jest masa serowa. Niestety nie mam w asortymencie kuchennym maszynki do mielenia więc nie mogę zaszczycić podniebienia moich łasuchów prawdziwym sernikiem ale na szczęście jest ser ricotta. Bardzo lubię serniki z jego dodatkiem, nie smakuje może jak twaróg ale  ma przyjemny "serowy" posmak Awaryjnie myślę, że mascarpone również będzie się nadawał. Podsumowując mój wypiek myślę, że najlepiej brawnie smakuje z serem, delikatna puszysta pianka idealnie łączy się z mokrą czekoladową konsystencją. Polecam wszystkie serniko-brawnie, naprawdę warto:)

 Składniki:
ciasto:
200 g masła
170 g cukru pudru
 szczypta soli
3 jajka
4 łyżki miodu
2 tabliczki czekolady gorzkiej
masa:
250 ml śmietana 30%
serek ricotta lub mascarpone
2 op. cukru waniliowego

Wykonanie:
 Masło roztapiamy w garnku razem z cukrem pudrem oraz czekoladą. Należy uważać, żeby masa się nie zagotowała. Pod koniec dodać miód i 3 żółtka. Gotową masę odstawić. Białka ubić na sztywno z szczyptą soli i delikatnie wmieszać je do ciasta. Gotowe przelać do formy 20 na 25 cm. piec 30 minut w 180 stopniach.
Śmietankę ubijamy na sztywno pod koniec ubijania dodajemy cukier i serek ricotta. Gotową masę kładziemy na ciasto. Dekorujemy według uznania. Smacznego!



100 komentarzy:

  1. Smakowicie wygląda i zapewne tak samo smakuje muszę wypróbować

    OdpowiedzUsuń
  2. o tak, z chęcią kiedyś wykorzystam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. wygląda cudnie, ta śnieżna masa jak taka urocza chmurka wygląda. albo jak świeżo spadły śnieg, tak jak teraz w Łodzi :)
    Piękne i pyszne na niedzielne wieczory przy herbacie i książce!
    Pozdrawiam ciepło
    Monika

    OdpowiedzUsuń
  4. intensywnie czekoladowe , lekko wilgotne ciasto - takie lubię najbardziej :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ta biała czapa na cieście wygląda bardzo smakowicie :))

    OdpowiedzUsuń
  6. oj tę masę, to mogłabym prosto z miski jeść :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Połączenie dwóch najlepszych ciast - pychota :)
    Jeśli nie masz maszynki, możesz spróbować upiec sernik z Philadelphii, bo jej nie trzeba mielić, albo zmielić normalny twaróg blenderem (ja tak robię, działa bez zarzutu :)).

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie jadłam brownie od lata, a u Ciebie jeszcze z masą serową... Narobiłaś mi smaka :))) Mam w domu kilka wiaderek mielonego twarogu do sernika - nada się? Czy musi być koniecznie ricotta lub mascarpone?

    OdpowiedzUsuń
  9. Idealne ciasto- ma w sobie najlepsze smaki!

    OdpowiedzUsuń
  10. mocno czekoladowe, a więc bardzo kuszące!

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwielbiam takie połączenia :-)

    OdpowiedzUsuń
  12. Już od samego patrzenia na to ciasto można zgłodnieć! Poproszę kawałek :)

    OdpowiedzUsuń
  13. bardzo fajnie wygląda! i pewnie świetnie smakuje, w końcu to brownie ;))

    OdpowiedzUsuń
  14. Brownie to jedno z moich ulubionych ciast :) Wyglada niezwykle kuszaco.

    Pozdrowienia.

    OdpowiedzUsuń
  15. Dzięki warstwie serowej brownie wygląda jak pod pierzynką :-)

    OdpowiedzUsuń
  16. Chodzi za mną takie brownie :). Bardzo ładnie wygląda! Pozdrowienia :)

    OdpowiedzUsuń
  17. już czuję jak mi sie rozpływa w ustach ;D daj kawaŁEK! :)))

    OdpowiedzUsuń
  18. Wygląda przepysznie ;) Cudowne połączenie!

    OdpowiedzUsuń
  19. Takiego brownie jeszcze nie jadłam :)

    OdpowiedzUsuń
  20. kochamy brownie w każdym wydaniu. a z ta masa musiało być pyszne.

    OdpowiedzUsuń
  21. Wygląda bardzo pysznie!
    Brownie do tej pory robiłam tylko z bananem :D muszę wypróbować :D

    OdpowiedzUsuń
  22. Pyszności. Zjadłabym kawałek do kawy. :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Przy okazji informuję, że słodkości przerzucam na stronę poświęconą tylko i wyłącznie temu ;-)

    H.

    OdpowiedzUsuń
  24. Same słodkości tu u Ciebie :) pychotka...

    OdpowiedzUsuń
  25. To co tygrysy lubią najbardziej, uwielbiam takie połączenia :-)

    OdpowiedzUsuń
  26. O tak! serniko-brownie to jedno z moich ulubionych ciast! Pozdrawiam, Asia

    OdpowiedzUsuń
  27. Przyznam się, że jeszcze nie robiłam Brownie, ale wygląda ono tak zachęcająco, że niedługo to zmienię :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Super się prezentuje to ciasto - pyszności :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Brownie z masą serową....Lepszego połączenia nie mogłaś wymyślić:-)

    OdpowiedzUsuń
  30. pysznie to wygląda! chyba zrobię sobie to ciasto w wolnej chwili! :)

    OdpowiedzUsuń
  31. chciałabym w końcu spróbować sernikobrownie :)

    OdpowiedzUsuń
  32. Hmmm dla mnie to murzynek, brownie powinno być chrupkie na zewnątrz a ciągnące się w środku - nie wypieczone, jednak i tak jest mega apetyczne! :)

    OdpowiedzUsuń
  33. Smakowicie to wygląda. Może kiedyś go z mamą zrobię : ]



    Obserwuję Twojego bloga, i liczę na to samo. Nie zawiedź mnie:). Komentuj mojego bloga na bieżąco, a ja będę komentować Twojego bloga.
    Oliwkaaja.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  34. wszystko czegoś dziś potrzebuję to właśnie takie brownie!

    OdpowiedzUsuń
  35. to ciasto wygląda obłędnie smacznie! serowa pierzynka jest najlepsza :))

    OdpowiedzUsuń
  36. spróbuję każdego brownie:) mój łasuch też. pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  37. pyszne i leciutke ciasto :))) uwielbiam takie :))) pozdrawiam i życze kolejnych pysznych wypieków :))

    Olinka - Smakowy Raj

    OdpowiedzUsuń
  38. Kusisz mnie niesamowicie. Ja tu trening za treningiem przechodzę a potem patrzę na te wasz ciastka :D Ale będę twarda, później raz na jakiś czas będę mogła sobie pozwolić :)

    OdpowiedzUsuń
  39. Pyszności! Z chęcią zjadłabym kawałek :)

    OdpowiedzUsuń
  40. Tam gdzie serniczki tam ja jestem gotowa do pałaszowania:-)
    Cudnie sie prezentuje :-)

    OdpowiedzUsuń
  41. Dołączyłam do twoich obserwatorów,...dziękuje że zajrzałaś na moją stronę...udanych wypieków BRAVA!!!

    OdpowiedzUsuń
  42. Lubię brownie za to, że są takie wilgotne. Z Twojego zjadłabym najszybciej to, co na wierzchu:)

    OdpowiedzUsuń
  43. Wygląda bardzo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  44. wygląda smakowicie, aż zgłodniałam! :c

    OdpowiedzUsuń
  45. ooooh! brownie z masą serową - to jakies istne niebo *___*

    OdpowiedzUsuń
  46. Uwielbiam brownie, kocham sernik!;).

    OdpowiedzUsuń
  47. wygląda jak z najlepszej cukierni! mniam

    OdpowiedzUsuń
  48. jeszcze nigdy nie robiłam tego ciasta, ale miałam już okazję spróbować jest pyszne:)

    OdpowiedzUsuń
  49. Takie brownie mogłabym zjeść z czystą przyjemnością :)

    OdpowiedzUsuń
  50. Ze mnie cukierni jak z koziej d... trąba, pozostaje mi więc wprosić się na ciasto, ot, co :)

    OdpowiedzUsuń
  51. Mniam :) Genialnie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  52. Umm to coś dla mnie;) Wypróbuję na pewno

    OdpowiedzUsuń
  53. wyglada cudnie - musze wyprobowac - swietne przepisy dodaje do obserwowanych :)))))))))

    OdpowiedzUsuń
  54. pychota! Zapraszam do siebie u mnie GIVEAWAY!:)

    OdpowiedzUsuń
  55. Pyszności, mogłabym jeść codziennie :)

    OdpowiedzUsuń
  56. Aż wstyd się przyznać, ale nigdy nie jadlam brownie! A zabieram si\ę od dawna! Czas zrobić!

    OdpowiedzUsuń
  57. Uwielbiam brownie :) Pysznie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  58. uwielbiam takie połączenia:)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie na kruche ciasto z jagodami:)

    OdpowiedzUsuń
  59. Mmm na pewno by mi smakowało, lubię takie słodkości :)

    OdpowiedzUsuń
  60. Looks so delicious! I am following you on GFC, would be very happy if you did the same! Maybe you also wanna follow on facebook and bloglovin? Let me know!I am also hosting a giveaway. Kisses <3<3

    Love sushi and fashion
    Facebook page

    OdpowiedzUsuń
  61. Świetnie! : )
    Ciasto czekoladowe z masą sernikową!
    Marzenie..

    OdpowiedzUsuń
  62. Pije kawę tu mamy znakomite ciasto?
    Kto się dołącza?

    OdpowiedzUsuń
  63. Browni z białą, puchową pianką... oj zjadłabym :)

    OdpowiedzUsuń
  64. Brownie to po amerykańskim cheesecake moje ulubione ciasto. Pierzynka serowa brzmi niezwykle zachęcająco. Czasami brownie wychodzi mi za suche i taka dodatkowa warstwa może dużo zdziałać :) dziękuję.

    OdpowiedzUsuń
  65. Pięknie wygląda i na pewno obłędnie smakuje :-)

    OdpowiedzUsuń
  66. wygląda genialnie! <3

    www.cookplease.blogspot.com zapraszam na cannelloni! :)

    OdpowiedzUsuń
  67. Wpadłam z rewizytą i zastałam tu same pyszności :) Brownie super :) Będę częściej zagladać :) Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  68. uwielbiam brownie, a te Twoje wygląda niezwykle kusząco :)

    OdpowiedzUsuń
  69. O matko ale komentarzy! Aż mnie palec rozbolał od przewijania hehe NO I NIC DZIWNEGO BO CIASTO NIESAMOWICIE PYSZNE! Ale bym zjadła mmm

    OdpowiedzUsuń
  70. Łasuch na pewno był wniebowzięty :)

    OdpowiedzUsuń
  71. Jak widać, Twoja propozycja cieszy się ogromną popularnością, dołączam do grona zachwyconych :-)

    OdpowiedzUsuń
  72. cały czas odkąd dostaję od Ciebie komentarze czekam za jakąś nowością. :)

    OdpowiedzUsuń
  73. Mniam! Jak smakowicie wygląda :). Też lubię połączenie brownie z serem :)!
    Pozdrawiam:)!

    OdpowiedzUsuń
  74. a u CIebie genialny pomysł na deser *.*


    www.cookplease.blogspot.com spaghetti pomodore time!

    OdpowiedzUsuń
  75. Wygląda obłędnie pysznie:)

    OdpowiedzUsuń
  76. Oj skusiłabym się teraz na taki kawałeczek ciasta :) Pycha!

    OdpowiedzUsuń
  77. Czekoladowe z masa serową- idealne połączenie smaków.

    OdpowiedzUsuń
  78. Brownie z masą serową - widzę pierwszy raz! na pewno smakuje wybornie :)

    OdpowiedzUsuń
  79. Do Brownie nie trzeba mnie zachęcać :} Uwielbiam!

    OdpowiedzUsuń
  80. chętnie poczęstowałabym się kawałeczkiem do niedzielnej kawki

    OdpowiedzUsuń
  81. Brownie to ulubione ciacho mojego małża, a z masą serową musi smakować bajecznie! :-)

    OdpowiedzUsuń
  82. Uwielbiam brownie. W polaczeniu z masa serowa to musi byc prawdziwa uczta dla podniebienia ...mniam,mniam :)

    Pozdrawiam cieplo.

    OdpowiedzUsuń
  83. prezentuje się bardzo kusząco :)

    OdpowiedzUsuń